Efter resan

Efter resan

Naturligtvis utgår vi ifrån att du blir nöjd med din resa. Skulle ändå en tvist uppstå skall alla reklamationer görs omedelbart  till den som tillhandahåller tjänsten, reseledare eller Vulkanresor. Detta är nödvändigt för att snabbt kunna åtgärda problemet. Krav på prisavdrag eller skadestånd ska sändas in till Vulkanresor så snart som möjligt.

Vid försenat bagage måste du anmäla det till flygbolagets representanter på flygplatsen. Om bagaget saknas får du fylla i en Property Irregularity Report (PIR-rapport) för att efterlysa ditt bagage. Flygbolaget kontaktar dig när ditt bagage har återfunnits.

Om ditt bagage blivit skadat i samband med flygresan måste du göra en skadeanmälan på flygplatsen. Om skadan inte upptäcks på flygplatsen kan du anmäla skadan upp till 7 dagar efter det att skadan uppstod.

Gjorde du ingen PIR-rapport på flygplatsen behöver du omgående ta kontakt med ditt flygbolag.

Det är viktigt att du behåller ditt boardingkort samt resehandlingar tills ditt bagage har återfunnits eller ersättning utbetalats.

Mer information om försenat bagage.

Om du vill tycka till om din resa får du gärna lämna en recension för att berätta för oss samt övriga resenärer vad du tyckte om din resa.

När du har kommit hem från din resa får du ett mail med en länk där du kan skriva om din resa till Island.
 

Hittar du inte svaret på dina frågor?

Kontakta oss genom att fylla i kontaktformuläret nedan, eller ta kontakt med våra kunniga säljare direkt via telefon.