Under resan

Under resan

Vi återbetalar erlagt belopp om en utflykt blir inställd. Det är väldigt ovanligt men ibland händer det att en utflykt inte kan genomföras på grund av dåligt väder (händer det så är det nästan uteslutande en valskådningstur som ställts in). Ni erbjuds då att genomföra utflykten en annan dag, och om inte det passar för er så återbetalar vi erlagt belopp omgående.

Alternativt

Om en aktivitet eller utflykt ställs in och inte kan genomföras (till exempel på grund av dåligt väder), erbjuds kunden i första hand att genomföra aktiviteten/utflykten vid senare tillfälle. Om det inte är möjligt för kunden att delta på aktiviteten/utflykten så ska kunden vända sig till Vulkanresor för återbetalning. Vulkanresor återbetalar hela kostnaden för den inställda aktiviteten/utflykten. 

Vid längre försening är flygbolaget skyldiga att erbjuda gratis mat och dryck i skälig proportion till väntetiden. Om du försenas med en eller flera nätter är flygbolaget också skyldig att bekosta övernattning på hotell för dig. Flygbolaget ska alltid erbjuda dig ombokning antingen så att du kommer fram till din destination så fort som möjligt alternativt ett senare tillfälle som passar dig.

Har du köpt en paketresa av oss där det ingår en flygbiljett och flygbolaget ställt in flygresan så hjälper vi dig. Vi kan antingen boka om din resa till ett senare datum eller så återbetalar vi resans belopp. Observera att för att du som kund ska ha rätt till kostnadsfri ombokning eller full återbetalning av resan måste flygbolaget ha ställt in flygresan. Det räcker alltså inte med ett varsel om strejk eller att det finns risk för inställt flyg för kostnadsfri ombokning/återbetalning.

Hittar du inte svaret på dina frågor?

Kontakta oss genom att fylla i kontaktformuläret nedan, eller ta kontakt med våra kunniga säljare direkt via telefon.