Under resan

Under resan

Eftersom det inte är tillåtet för bussar att stanna utanför vissa hotell så finns hållplatser i närheten. Om du bokat en utflykt med upphämtning eller flygbuss så står aktuell upphämtningsplats på din voucher och bokningsbekräftelse. Missar du en upphämtning eller för övriga frågor kring din utflykt, kontakta alltid berörd arrangör, telefonnummer finns på respektive voucher.

 

När du reser runt på Island är det bra att hålla sig uppdaterad om väder, vägar och olika varningar. Isländska myndigheter har en bra sida, som vi rekommenderar att du kollar på om du ska ut i naturen eller köra hyrbil.

Läs mer på Safetravel: https://safetravel.is

Att köra på Island är inte svårt men innebär en viss utmaning. Isländska myndigheter har en bra sida, som vi rekommenderar att du kollar på om du ska köra hyrbil på Island.

Läs mer på Road: https://www.road.is

 

 

Om du har problem under din resa, så vänligen prata först med leverantören t.ex. hotellet, hyrbilsfirman eller guiden, vilka har som sitt arbete att försöka lösa problemet. Om problemet inte kan lösas av leverantören, så ring till oss eller skicka oss ett mejl med en beskrivning av problemet samt dina kontaktuppgifter (namn, bokningsnummer, telefon), så återkommer vi snarast möjligt. Våra öppettider är vardagar 08:00-17:00.
Telefon +4690129550. E-mail: [email protected]

Dela med dig av dina upplevelser av din resa till Island och din bild kan visas på vår sajt. Varje månad publicerar vi dessutom månadens bästa bild på Instagram och Facebook!

Du kan dela dina bilder via Instagram eller Facebook. Använder du ingen av dessa sociala medier så går det bra att maila dina bilder. Välj det sätt som passar dig bäst. 

  • Instagram: Lägg upp din bild och använd hashtag #vulkantravelgroup. 
  • Facebook: Skriv ett inlägg och länka till vår Facebook sida med @vulkanresor.
  • Email: Skicka oss ett mail till [email protected]

Vid längre försening är flygbolaget skyldiga att erbjuda gratis mat och dryck i skälig proportion till väntetiden. Om du försenas med en eller flera nätter är flygbolaget också skyldig att bekosta övernattning på hotell för dig. Flygbolaget ska alltid erbjuda dig ombokning antingen så att du kommer fram till din destination så fort som möjligt alternativt ett senare tillfälle som passar dig.

Har du köpt en paketresa av oss där det ingår en flygbiljett och flygbolaget ställt in flygresan så hjälper vi dig. Vi kan antingen boka om din resa till ett senare datum eller så återbetalar vi resans belopp. Observera att för att du som kund ska ha rätt till kostnadsfri ombokning eller full återbetalning av resan måste flygbolaget ha ställt in flygresan. Det räcker alltså inte med ett varsel om strejk eller att det finns risk för inställt flyg för kostnadsfri ombokning/återbetalning.

Vi återbetalar erlagt belopp om en utflykt blir inställd. Det är väldigt ovanligt men ibland händer det att en utflykt inte kan genomföras på grund av dåligt väder (händer det så är det nästan uteslutande en valskådningstur som ställts in). Ni erbjuds då att genomföra utflykten en annan dag, och om inte det passar för er så återbetalar vi erlagt belopp omgående.

Alternativt. Om en aktivitet eller utflykt ställs in och inte kan genomföras (till exempel på grund av dåligt väder), erbjuds kunden i första hand att genomföra aktiviteten/utflykten vid senare tillfälle. Om det inte är möjligt för kunden att delta på aktiviteten/utflykten så ska kunden vända sig till Vulkanresor för återbetalning. Vulkanresor återbetalar hela kostnaden för den inställda aktiviteten/utflykten. 

Hittar du inte svaret på dina frågor?

Kontakta oss genom att fylla i kontaktformuläret nedan, eller ta kontakt med våra kunniga säljare direkt via telefon.